Szwedzki stół

Spotkania ze szwedzkim

In Dietetyk radzi by Ewa BulczakLeave a Comment

Często spotykam się z pytaniem jak sobie radzić podczas wyjazdów czy imprez lub hotelowych obiadokolacji czyli wszędzie tam gdzie narażeni jesteśmy na szeroki wybór dań, nie zawsze dietetycznych, pięknie podanych, przybranych i apetycznych, że aż ślinka cieknie.

Ostatnio spotkałam się z ciekawym rozwiązaniem. W hotelowej restauracji na ścianie, gdzie wystawione były bemary z gorącymi daniami i ciastami powieszone było zdjęcie wiele mówiące (poniżej). Może co poniektórzy poczuli się urażeni, że zdjęcie odnosi się do nich, ale mnie koncepcja „subordynującego zdjęcia” bardzo się spodobała i mam nadzieję, że nie był to wybieg mający na celu zmniejszenie kosztów ponoszonych przez kuchnię.

szwedzki stół

Niezależnie od tego oto kilka rad jak się nie dać i przetrzymać spotkania ze szwedzkim stołem
 

Siedem wskazówek jak przetrwać „szwedzki stół” czyli niezbędnik nie tylko na karnawał.

  1. nigdy nie podchodź do bufetu głodny, możesz nadmiernie się „rozkręcić w nakładaniu” na talerz. Zjedz mała przekąskę na kilka godzin przed przyjazdem na imprezę
  2. użyj talerza sałatkowego, który jest mniejszy niż obiadowy, stąd zmieści się na nim mniej jedzenia
  3. zacznij od świeżych warzyw i zielonych sałat; stosuj niskokalorycznymi dressingami, winegret, sosem musztardowym lub sokiem cytrynowym; Unikaj grzanek, kawałków boczku, sera i sałatek z majonezem
  4. następnie przejdź do niskokalorycznych napoi takich jak woda, niesłodzona herbata cytrynowa, lub napoje zero kalorii. Jeśli w ręku trzymasz szklankę z wodą lub talerzyk z warzywami będziesz mieć ręce zajęte co pozwoli ci uniknąć „syndromu pustych rak” i pokusy dokładania kolejnych przekąsek, z którymi (jeśli to raut) krążą kelnerzy
  5. główny posiłek: napełnij połowę talerzyka warzywami, wybierz warzywa na parze, a trzymaj się z daleka od tych zalanych ciężkimi sosami; Unikaj mięs nadziewanych, smażonych w głębokim tłuszczu, panierowanych i potraw z przygotowywanych z majonezem, kwaśną śmietaną, sosami kwaśnymi, serowymi. Zamiast tego wybierz chude mięso, drób (poza kaczką) lub rybę; jeśli chcesz spróbować kilku różnych smaków, nakładaj (lub poproś o nałożenie) po kawałeczku
  6. unikaj pieczywa i krakersów zwłaszcza jeśli są przygotowane z dodatkowym tłuszczem
  7. jeśli chcesz deser wybieraj lekkie wersje. Unikaj ciast z kremem, tortów, ptysiowych i francuskich ciast. Jeśli musisz wybierz mała gałkę lodów bez bitej śmietany; W większości bufetów oferowane są niskokaloryczne, bezcukrowe desery i świeże owoce;
Bufet czy szwedzki stół jest wyzwanie, wszystko jest pięknie podane, ciekawie przystrojone i kusi żeby zjeść, jednak z właściwą motywacją i rozsądkiem można przetrwać każde przyjęcie. A jeśli to nie pomoże to na pewno pomoże duża dawka ruchu najlepiej na świeżym powietrzu.

Dodaj komentarz